הסרת קטרקט משני באמצעות לייזר

ניתוח לייזר מציע פתרון מבטיח להסרת קטרקט משני. עם הטכנולוגיה המתקדמת שלה ושיעורי ההצלחה הגבוהים, היא הופכת לבחירה פופולרית בקרב מטופלים. ניתוח לייזר מספק גישה זעיר פולשנית ומדויקת לטיפול בקטרקט משני, מציע זמן החלמה מהיר יותר וממזער את הסיכון לסיבוכים. על ידי בחירה בניתוח לייזר, אנשים יכולים לצפות לעתיד ברור יותר עם ראייה משופרת. אם אתם חווים תסמינים של קטרקט משני, חשוב להתייעץ עם מומחה כדי לחקור את היתרונות של ניתוח לייזר ולקבוע את אפשרות הטיפול הטובה ביותר לצרכים הספציפיים שלכם.

מהו קטרקט משני

קטרקט משני, הידוע גם בשם opacification קפסולה אחורית (PCO), מתרחש כאשר קפסולת העדשה מאחורי העדשה המלאכותית הופכת עכורה, מה שמוביל לירידה בראייה. בניגוד לקטרקט ראשוני, המתפתח באופן טבעי עם הגיל, קטרקט משני הוא סיבוך שכיח לאחר ניתוח קטרקט ויש לו זרזים שונים כמו גיל, גנטיקה, מצבים רפואיים בסיסיים כדוגמת סוכרת, ותרופות מסוימות.

תסמינים של קטרקט משני כולליםראייה מטושטשת או מעורפלת, רגישות מוגברת לבוהק, קושי בראיית לילה וצורך בשינויים תכופים במרשמים למשקפיים. הקטרקט המשני משפיע על לא מעט מנותחי קטרקט, כאשר מחקרים מדווחים על שכיחות הנעה בין 20% ל -40% והיא משפיעה באופן משמעותי על הפעילות היומיומית ואיכות החיים.

קפסולוטומיה –  טיפול נפוץ בקטרקט משני

קפסולוטומיה היא שיטת טיפול נפוצה המשמשת לקטרקט משני. הליך זה כרוך ביצירת פתח או ניקוי בקפסולה האחורית העכורה של העין. במהלך טיפול הקפסולוטומיה, נעשה חתך קטן בעין, דרכו מוסרת רקמת העדשה העכורה שגורמת לפגיעה בראייה.

תהליך ההחלמה לאחר קפסולוטומיה הוא בדרך כלל מהיר ולא מסובך. רוב המטופלים חווים שיפור בראייה תוך מספר שעות או ימים לאחר ההליך. עם זאת, ישנם סיכונים פוטנציאליים הקשורים קפסולוטומיה, כולל זיהום, היפרדות רשתית, לחץ תוך עיני מוגבר, והפרעות ראייה.

ביקורי מעקב קבועים אצל רופא עיניים לאחר קפסולוטומיה חיוניים כדי לפקח על תהליך הריפוי ולהבטיח תוצאות אופטימליות. למרות שקפסולוטומיה היא טיפול יעיל לקטרקט משני, ההתקדמות בטכנולוגיית הלייזר הובילה לפיתוח אפשרות מדויקת ויעילה עוד יותר: ניתוח לייזר.

טיפול לייזר לקטרקט משני

ניתוחי לייזר חוללו מהפכה בטיפול בקטרקט משני, ומציעים חלופה יעילה ביותר וזעיר פולשנית לשיטות מסורתיות. השימוש בטכנולוגיית לייזר מאפשר הסרה מדויקת ומבוקרת של הקפסולה המעוננת, וכתוצאה מכך ראייה משופרת וזמני החלמה מהירים יותר.

במהלך ניתוח לייזר, לייזר מיוחד משמש ליצירת פתח קטן בקפסולה העכורה, המאפשר לאור לעבור ולהגיע אל הרשתית. הלייזר גם עוזר לפרק את החומר המעונן, מה שמקל על הסרתו. גישה ממוקדת זו מפחיתה את הסיכון לנזק לרקמות הסובבות ומקטינה את הסיכויים לסיבוכים.

מחקרים הראו כי לניתוח לייזר לקטרקט משני יש אחוזי הצלחה של מעל 90%. מטופלים חווים לעתים קרובות שיפור מיידי בראייתם, עם אי נוחות מינימלית במהלך ההליך ותקופת החלמה מהירה. האופי הלא פולשני של ניתוח לייזר פירושו גם שיש פחות סיכון משמעותי לזיהום וסיבוכים אחרים.

עם שיעורי הצלחה גבוהים, סיכון מינימלי וזמני החלמה מהירים, ניתוח לייזר הופך לאופציה המועדפת לטיפול בקטרקט משני. הוא מציע למטופלים עתיד ברור יותר עם ראייה משופרת ואיכות חיים טובה יותר.

אחת התפיסות השגויות הנפוצות לגבי טיפול בלייזר היא שהוא קוסמטי בלבד. עם זאת, חשוב להדגיש כי ניתוח לייזר הוא הליך הכרחי מבחינה רפואית לשיפור הראייה ואיכות החיים. אם אתם חווים תסמינים של קטרקט משני, כגון ראייה מטושטשת או רגישות לאור, התייעצו עם מומחה כדי לקבוע אם טיפול בלייזר הוא האפשרות המתאימה לכם.

שתפו את הפוסט

ד"ר לוי יחזקאל

ד"ר יחזקאל לוי הנו רופא עיניים ומנתח קטרקט בכיר בבתי החולים בילינסון והשרון ומנהל מרפאת עיניים בקופ"ח כללית. לד"ר לוי ניסיון של למעלה מ-30 שנה, הוא ביצע ניתוחי קטרקט רבים בארץ ובעולם, וכן לקח חלק בארגוני סיוע רפואיים למחלות עיניים כמומחה בעל שם עולמי לניתוחי קטרקט בלייזר (יָרוֹד).

ד"ר יחזקאל לוי מקבל מטופלים במרכז MEDICA שברמת החייל ת"א, המרכז הגדול בישראל לניתוחי קטרקט.

גלילה לראש העמוד